Informacija apie PMS

Įvertinkite šį straipsnį

Informacija apie PMS

Kas yra priešmenstruacinis sindromas (PMS)?

PMS – priešmenstruacinis sindromas – tai simptomai, nuo kurių kai kurios merginos kenčia savaitę prieš menstruacijas. Stipriausi simptomai pasireiškia prieš prasidedant menstruacijoms, tačiau per jas išnyksta. Jie veikia kūną ir smegenis, tačiau jų intensyvumas moterims gali labai skirtis. Dažniausiai pasireiškiantys PMS simptomai:

- spazmai
- krūtų jautrumas
- galvos skausmai
- nugaros skausmai
- padidėjęs kūno svoris
- nuotaikų svyravimas
- lengva depresija
- odos ir plaukų pokytis 

Kas sukelia PMS?

Hormonai. Jūsų hormonų lygis per visą menstruacinį ciklą labai svyruoja. Tai veikia jūsų smegenis, kurios kūnui siunčia signalus, dėl kurių gali kilti arba kurie gali sukelti priešmenstruacinį sindromą.
Smegenyse esančios cheminės medžiagos. Kai kurie specialistai tvirtina, kad trūkstant smegenyse cheminės medžiagos – serotonino – gali pasireikšti PMS, o išskirtiniais atvejais – depresija.
Skydliaukės sutrikimai. Jei jūsų skydliaukės veikla yra sutrikusi, jūs patirsite PMS simptomus. Todėl pasirūpinkite, kad gydytojas tiksliai nustatytų problemos priežastį.
Vitaminų ir mineralų stoka. Yra manoma, kad vitaminai B6 ir D bei tokie mineralai, kaip kalcis ir magnis, gali slopinti PMS simptomus. Jei kenčiate nuo sunkių simptomų, geriausia būtų kiekvieną dieną vartoti vitaminų papildus. Kaip atpažinti PMS?
Vaikinai gali juoktis iš jūsų irzlumo prieš menstruacijas, tačiau priešmenstruacinis sindromas yra tikra būsena, kurią lemia cheminės pusiausvyros sutrikimai, todėl jūs nusipelnote šiek tiek daugiau supratimo! Tačiau pasistenkite netapti merginomis, kurios PMS naudojasi kaip „universaliu pasiteisinimu“ kada tik panorėjusios. Jei kaskart teisinsitės, kad jums PMS, greitai nesulauksite jokios užuojautos.
Norėdamos susidoroti su PMS, kai jį iš tikrųjų patiriate, turėtumėte ne tik žymėti menstruacijų dienas, bet ir knygelėje arba kalendoriuje užrašyti patiriamus simptomus ir nurodyti jų sunkumo lygį. Jei bjauriai jaučiatės tik 3−10 dienų prieš menstruacijas ir savijauta pagerėja iš karto joms prasidėjus, labai tikėtina, kad kenčiate nuo PMS. Jei simptomai pasireiškia ilgiau, greičiausiai jums sunkusis lytinio brendimo laikotarpis. Pirmiausia pasikalbėkite su savo gydytoju, ar nėra kokių kitų sutrikimų, ir tik tada imkitės visų priemonių įveikti PMS.
Įveikite PMS Kai kurios merginos beveik nepatiria priešmenstruacinio sindromo, tačiau jei jums ne taip pasisekė, perskaitykite šiuos patarimus, kaip sumažinti PMS simptomus. Mityba: pasistenkite suderinti mitybą. Reikėtų vengti kavos ir alkoholio bei pasistengti valgyti daugiau grūdinių produktų, vaisių ir daržovių. Fizinis aktyvumas: nenustokite sportuoti, nes sportuojant gerėja nuotaika, ir pasistenkite gerai išsimiegoti.Taip pat yra įrodyta, kad lengvas pasivaikščiojimas padeda sumažinti menstruacijų skausmus ir spazmus. Miegas: pasistenkite išmiegoti 8 valandas.
Stresas: kartais labai sunkiomis situacijomis gali pasireikšti į PMS panašūs simptomai. Venkite didelį stresą sukeliančių situacijų ir pasistenkite skirti daug laiko sau. Išsimaudykite, atlikite keletą jogos pratimų arba atsipalaiduokite klausydama mėgstamiausios muzikos. Jei niekas nepadeda, nebijokite kreiptis pagalbos į gydytoją, seselę arba mokyklos patarėją, nes jos geriausiai žino, kaip įveikti blogą PMS nuotaiką.

Grožis ir rūpinimasis savimi

Gillette | Venus | Londa | Wella | BeingGirl | Pantene | Wash&Go | head&shoulders | Always | Naturella | Discreet | Tampax | Old Spice

Namų ruoša

Tide | Bonux | Lenor | Ariel | Dreft | Fairy | Ampi Pur

Sveikata ir gera savijauta

Pampers

Burnos priežiūra

Oral-B | blend-a-med | 3D White